1. Honorowy kodeks pojedynków czarnomagicznych: - Obie strony muszą stawić się na pojedynku. - Każda strona musi przyprowadzić sekundantów. - Żaden z uczestników nie może rzucić zaklęcia z innej niż wcześniej ustalonej grupy. - Zaklęcia można rzucać dopiero po sygnale sekundantów. - Pojedynek toczy się na wcześniej ustalonych przez obie strony i spisanych na pergaminie warunkach.
2. Przebieg pojedynku. Pojedynek powinien wyglądać tak: dwóch czarodziei wybiera dokładna dziedzinę zaklęć (np. zaklęcia niewybaczalne, lub zaklęcia krótkotrwałe), oraz przyprowadza na miejsce swoich sekundantów. Musi ich być dwóch by w razie śmierci osoby biorącej udział w pojedynku zastąpili go. Uczestnicy stoja naprzeciw siebie, kłonią się sobie i ja znak sekundantów rzucają zaklęcia. Wygrany ma prawo do nagrody wcześniej ustalonej przez obydwie strony.
3. Sławne. Na pojedynkach czarnomagicznych zazwyczaj rzucano zaklęcia nieodwołalne lub niewybaczalne. Jednym z najsłynniejszych pojedynków był pojedynek Zwierzchnika Zakonu Ciemności (Alliego Pushamada) i rodziny Smotterów. Z 4 osobowej rodziny przeżył tylko syn państwa Smotter - Garry. Pan Garry Smotter jest teraz 200 letnim Ministrem Magii do spraw grubości importowanych kociołków
|